یک مسواک خوب چه ویژگی دارد؟

  1. خانه
  2. /
  3. مجله دندانپزشکی
  4. /
  5. یک مسواک خوب چه ویژگی دارد؟

مراقبت از دندان ها امری ضروری است و یکی از ابزارهایی که نقشی اساسی در تمیزی و بهداشت دهان و دندان ها دارد مسواک است. موساک های موجود در بازر انواع مختلفی دارند که معمولا در داروخانه و فروشگاه های بزرگ بفروش می رسند. در این مطلب نکاتی درباره خرید یک مسواک خوب و با کیفیت بیان می شود.

مسواک خوب و مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

  • سایز و اندازه سری مسواک و دسته مسواک اهمیت دارد، مسواکی را انتخاب کنید که متناسب با دهان و دندان هایتان باشد.
  • جنس موهای مسواک، مسواک ها انواع مختلفی نرم، معمولی و سخت دارند، اما معمولا توصیه می شود مسواکی را خریداری کنید که نوع آن نرم یا همان soft باشد، این مسواک ها مناسب دندان ها و لثه ها هستند. مسواک های سخت و خیلی زبر ممکن است به لثه هایتان آسیب بزنند.
  • الیاف برخی از مسواک ها یکدست و به یک اندازه است، اما برخی الیاف سری برخی از مسواک ها ارتفاع های مختلفی دارند. برخی بلند و برخی کوتاه هستند، گفته می شود کارایی مسواک هایی که ارتفاع الیاف شان مختلف می باشد، کمی کارایی بهتری دارند.
  • دندانپزشکان مختلف درباره اهمیت مسواک زبان در زمان مسواک زدن دندان ها صحبت کرده اند. قسمت پشت سری برخی از مسواک ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوان با این قسمت ها زبان را نیز مسواک زد. می توانید از این نوع مسواک ها تهیه کنید تا در کنار مسواک زدن دندان ها، زبان تان را نیز مسواک بزنید. این کار در کاهش بوی بد دهان نیز موثر است.

مشورت با پزشک

در خرید مسواک می توانید موارد بالا را در نظر داشته باشید. همچنین اگر به دندانپزشکی مراجعه می کنید، بهتر است با دندانپزشک تان نیز در این مورد مشورت داشته باشد، قطعا یک دندانپزشک درباره خرید مسواک خوب و البته روش صحیح مسواک زدن دندان ها می تواند راهنمایی خوبی داشته باشد. همچنین بسیاری از مراکز دندانپزشکی ویزیت و مشاوره رایگان دارند، از این فرصت نیز می توانید استفاده کنید.

تعویض بموقع مسواک

برخی از افراد طولانی مدت از یک مسواک استفاده می کنند، قطعا مسواکی که زیاد استفاده می شود از کیفیتش نیز کاسته می شود، دندانپزشکان توصیه می کنند تقریبا هر سه ماه یکبار مسواک تعویض شود و مسواک نو خریداری بشود.

مسواک کودک

برخی از کودکان به مسواک زدن دندان ها چندان تمایل ندارد، در چنین شرایطی علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن یکی از دغدغه های والدین می باشد، خرید مسواک با طرح های کودکانه می تواند کودک را به مسواک زدن دندان ها علاقه مند تر کند. متخصص دندانپزشکی اطفال می تواند یک راهنمای خوب برای خرید مسواک و روش مسواک زدن دندان های کودک باشد.

آیا برند مسواک مهم است؟

این موضوع شاید بی اهمیت نباشد اما گفته می شود که برند مسواکی که خریداری می کنید چندان اهمیتی ندارد و بهتر است در انتخاب مسواک موراد بالا را رعایت کنید و همچنین شیوه صحیح مسواک زدن دندان ها را بیاموزید.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

سوالی درباره این مطلب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ایجاد وبسایت اختصاصی

برای دندانپزشکان و دندانپزشکی ها

شرکت های بیمه

طرف قرارداد با مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی اقساطی

خدمات اقساطی دندانپزشکی: ایمپلنت، ارتودنسی و …

فهرست